Koordynatorka: EwelinaWaląg. Realizacja: 2014/2015, 2015/2016.
W ramach programu uczniowie i uczennice poznali język mediów, wyszukiwali i analizowali przekazy w internecie, prasie, radiu, telewizji. Uczyli się krytycznego i świadomego odbioru treści, poznali strategie nadawców, uczyli się „filtrować” informacje i obrazy, które do nich docierają. Próbowali odpowiedzialnie uczestniczyć w komunikacji na portalach społecznościowych oraz tworzyć własne materiały, teksty, filmy, animacje, zdjęcia, nagrania dźwiękowe, dotyczące życia szkolnego, społeczności lokalnej lub zjawisk globalnych.
Celem działań podejmowanych przez CEO i Fundację Evens w obszarze edukacji medialnej było, m.in. podnoszenie świadomości szans i zagrożeń, jakie niosą ze sobą media, kształcenie umiejętności wyszukiwania i weryfikacji informacji, uczynienie z mediów narzędzia umożliwiającego zdobywanie wiedzy, kształtowanie własnego światopoglądu, wyrażania opinii i rozwijania zainteresowań, a także podejmowanie twórczych i obywatelskich działań przez młodych ludzi oraz zachęcenie uczniów do twórczości własnej z wykorzystaniem mediów.