Liceum Ogólnokształcące
im. Adama Mickiewicza w Górze
Grafika: Marta Polechońska
Informacje o ZJEŹDZIE ABSOLWENTÓW w zakładce po prawej stronie.

Już po raz czwarty Ministerstwo Edukacji i Nauki zachęca uczniów i nauczycieli, aby przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11 zaśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”. W tym roku akcja będzie miała miejsce w środę, 10 listopada.


Liceum Ogólnokształcące w Górze po raz kolejny zgłosiło swój akces do udziału w tej akcji. Hymn Narodowy zostanie zaśpiewany przez społeczność uczniowska i nauczycieli w trakcie szkolnej uroczystości. Narodowego Święta Niepodległości. Następnie odbędzie się część artystyczna poświęcona 103. rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości.
W ten sposób chcemy włączyć się we wspólne świętowanie kolejnej rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości.

Mamy to! Nasza szkoła została zakwalifikowana do projektu AI4Youth (AI for Youth – Sztuczna inteligencja dla młodzieży). Jego celem jest zwiększenie świadomości w obszarze cyfryzacji, zwłaszcza w zakresie sztucznej inteligencji, a także promowanie kompetencji przyszłości wśród młodych ludzi. Projekt jest finansowany w ramach poddziałania 2.4.1 „inno_Lab – centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 2020.


Korzyści z udziału w programie:
Młodzi ludzie są świadomi, że sztuczna inteligencja oraz powiązane z nią technologie odgrywają coraz większą rolę w naszym codziennym życiu. To właśnie z myślą o nich powstał projekt AI4Youth. Dostarcza on wiedzy, umiejętności (w tym programistycznych), pozwala podnieść kompetencje cyfrowe nauczycieli i uczniów.

Bank Spółdzielczy we Wschowie, lokalny bank o polskim charakterze, skierowany na zaspokojenie potrzeb swoich klientów, z którymi zamierza budować silne długookresowe relacje i stale rozwijać wysoki poziom ich obsługi. Działa bezpiecznie i nowocześnie jako godny zaufania partner biznesowy.

Pozostaje równocześnie Bankiem mocno osadzonym w spółdzielczej tradycji, wyznającym wartości społeczne poprzez wspieranie inicjatyw mających na celu rozwój środowisk lokalnych.

W dniach 29 stycznia – 13 lutego 2022 r. 16 Dolnośląska Brygada Obrony Terytorialnej realizować będzie projekt „FERIE z WOT”.

Wychodząc naprzeciw uczniom z ostatnich klas, chętnym do wstąpienia w nasze szeregi, termin szkolenia podstawowego, tzw. „szesnastka”, zaplanowany został w okresie ferii zimowych. W związku z tym, zwracam się z prośbą o rozpowszechnianie informacji na temat w/w przedsięwzięcia do wśród uczniów Państwa szkoły.

Brytyjski reżyser Peter Greenaway powiedział w jednym z wywiadów : „ Gdy byłem dzieckiem, matka nie pozwalała mi chodzić do kina, ponieważ uważała, że jest to marnowanie dnia i czasu – z czym się nie zgadzałem”.

Innego zdania byli też opiekunowie oraz 45 uczniów naszej szkoły, którzy 28.10.2021 r. wybrali się do wrocławskiego kina Helios.

W środę 27. października skoro świt młodzież naszego liceum, wraz z opiekunami, wyruszyła na wycieczkę Gdańsk, Karlskrona, Kalmar, Toruń.

Nastroje, mimo wczesnej pory były wyśmienite. I to do samego powrotu się nie zmieniło.

Piątkową wieczorową porą, kiedy już większość osób planuje rekreacyjny weekend lub usadowia się wygodnie w fotelu, by odpocząć po trudach całego tygodnia pracy, nasz czteroosobowy zespół działający w ramach polsko-norweskiego projektu z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN uczestniczył w warsztatach filmowych.

Była to pierwsza sesja obejmująca dwugodzinne spotkania tematyczne przygotowujące do rejestracji zaplanowanych przedsięwzięć. Tym razem przez filmową nomenklaturę przeprowadził nas Konrad Śniady, omawiając kwestie języka filmu, a przede wszystkim różnic definicyjnych między ujęciem, sceną i sekwencją czy rodzaju ujęć i zasad kompozycji.

W dniu 27 października o godzinie 12:00 odbyły się pokazy z fizyki dla uczniów szkół średnich w ramach projektu „Fizyka kluczem do zrozumienia świata” .

Prowadzący dr Dominika Kuźma, dr inż. Mateusz Schabikowski oraz doktoranci IFJ PAN opowiedzieli o szeregu zjawisk fizycznych: począwszy od prawa Bernoulliego, poprzez próżnię, i skończywszy na prostych efektach kwantowych. Pokazy oglądaliśmy on-line . Podczas pokazów został również przeprowadzony quiz z nagrodami. W opinii uczniów były to bardzo ciekawe pokazy przedstawione z pasją.