Liceum Ogólnokształcące
im. Adama Mickiewicza w Górze
Grafika: Marta Polechońska
Udanych ferii.


Z wielką radością informujemy, iż nasza szkoła włączyła się do akcji „Szlachetna paczka”.

Joanna Stojanowska i Wojciech Janicki zarejestrowali grupę wolontariuszy, którzy chcą podzielić się wielkim sercem i dobrą energią.

Pod takim hasłem odbył się dzisiaj w bibliotece szkolnej konkurs czytelniczy inspirowany lekturą tegorocznego Narodowego Czytania „Moralność Pani Dulskiej”.


Test zawierał pytania dotyczące treści lektury, biografii autorki oraz epoki literackiej, w której tworzyła.

Miło nam poinformować, iż nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim projekcie „BohaterON w Twojej Szkole”, stanowiącego element VI edycji ogólnopolskiej kampanii „BohaterON – włącz historię!”, którego celem jest promowanie historii Polski XX wieku oraz upamiętnienie uczestników Powstania Warszawskiego.

29 września 2021 r. uczennice klasy III po szkole gimnazjalnej miały możliwość uczestniczenia w Diagnozie Maturalnej z UJ w Krakowie.

Autorami arkusza maturalnego są dr Karol Dudek-Różycki, dr Michał Płotek i dr Tomasz Wichur – pracownicy naukowi UJ w Krakowie.

Szanowni Państwo, zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc przy poszukiwaniu wolontariuszy do SZLACHETNEJ PACZKI I AKADEMII PRZYSZŁOŚCI.

Uprzejmie proszę o przekazanie niniejszej wiadomości do potencjalnie zainteresowanych osób, aktywistów, ludzi, którzy zechcą się zaangażować.

 Poszukujemy wolontariuszy Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości, bez których mądra pomoc dla potrzebujących nie będzie możliwa. To właśnie oni w prawie tysiącu lokalizacji w całej Polsce:

-odwiedzają rodziny w trudnej sytuacji materialnej i życiowej (w ramach Szlachetnej Paczki) lub

-spotykają się z dziećmi, które mają problem ze swoją samooceną (jako wolontariusze Akademii Przyszłości).

Piątkowe warszawskie niebo przywitało nas słonecznym blaskiem. Z optymistycznym nastawieniem ruszyłyśmy na zajęcia w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Po ciepłym przywitaniu przez prowadzące rozpoczęliśmy grupową korespondencję z norweską stroną projektu, wymieniając się pocztówkami, zdjęciami i filmikami.

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze pod opieką pana Grzegorza Goździewicza przystąpiło do tego projektu. O rezultatach powiadomimy po jego zakończeniu.

Więcej informacji TUTAJ

 

Podstawowe pytanie, wokół którego zorganizowany został drugi dzień warsztatów z polsko-norweskiego projektu, dotyczyło różnic między polaryzacją a inkluzywnością.

Osoby uczestniczące w działaniu w małych grupach tworzyły słowniki pojęć służące wzmacnianiu i/lub osłabianiu wskazanych terminów, by następnie dzięki internetowemu połączeniu ze stroną norweską podyskutować o ich mechanizmach.