Liceum Ogólnokształcące
im. Adama Mickiewicza w Górze
Grafika: Marta Polechońska
Zakończenie szkoły klas IV odbędzie się 26 kwietnia.

Mamy wielką ciekawość świata. Dlatego też po krótkiej przerwie postanowiliśmy, 9 listopada 2023r. wybrać się na jednodniową wycieczkę do Berlina.

We wczesnych godzinach porannych spotkaliśmy się przed budynkiem LO, wyruszyliśmy w drogę. Rozpoczęliśmy naszą wycieczkę od zwiedzania stolicy Niemiec.

Zobaczyliśmy min. katedrę - Berliner Dom, przejechaliśmy słynną główną ulicą Berlina – Unter den Linden. Zwiedziliśmy największy europejski plac – Alexanderplatz. Obejrzeliśmy znane zabytki, pomniki i budynki. Podziwialiśmy wyspę muzeów z Muzeum Egipskim, Pergamonem, Wierzą Telewizyjną, Uniwersytetem Humbolta. Zatrzymaliśmy się na dłuższą chwilę przy fragmentach Muru Berlińskiego, przewodnik opowiedział bardzo ciekawie trudną historię podzielenia Niemiec na dwa państwa oraz tragedie rodzin pozbawionych możliwości utrzymywania normalnych relacji rodzinnych, następnie przeszliśmy do pomnika ofiar holokaustu. Miejsce to zawsze wywiera ogromne wrażenie, odwołuje się do tragicznych losów narodów polskiego, żydowskiego i innych, do wieloletniej gehenny milionów ludzi, co w obecnym czasie i obecnej sytuacji militarnej świata budzi jeszcze większe emocje i obawy. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Brama Brandenburska. Na zakończenie weszliśmy do budynku rządowego popularnie zwanego Reihstagiem. Ta część wycieczki była świetnie zilustrowana przez naszego przewodnika pana Michała Lewandowskiego, który dostarczył nam wielu ciekawych historii, faktów i relacji. Po dawce wiedzy, historii i architektury nadszedł czas na przyjemności. Udaliśmy się do oddalonego o 70km od Berlina Krasunika. Tam spędziliśmy kilka wspaniałych godzin na Tropikalnej wyspie wśród tropikalnego lasu, nad błękitnym morzem na pięknej lagunie, odpoczywając na piaszczystej plaży. Spacerowaliśmy przez egzotyczne parki i ogrody z orchideami, mijając domki typowe dla Tajlandii, Bali, Borneo, Polinezji, Amazonii i Kongo. Prawdziwy raj dla ciała i ducha.
Autorką i pomysłodawczynią wycieczki była pani Izabela Kucharska. W trakcie wycieczki wspierały ją panie Alicja Sajdak i Agnieszka Łukaszów oraz pani Viktoria Shytko. Dziękujemy: Biuro podróży Eltour.
Zapraszamy do fotoralacji. Następna przygoda czeka na nas w marcu : Barcelona.